آموزشگاه آشپزی شیرین بیان

غذاهای فینگر فود

غذاهای فینگر فود

غذاهای فینگر فود

غذاهای فینگر فود در مهمانی ها و دورهمی ها، طرفدار خوبی دارند. این غذاها مانند یک لقمه ی کوچک هستند که به راحتی و معمولا بدون نیاز به چنگال و قاشق و… میتوان آن را تناول کرد. از غذاهای  فینگر فود هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی نیز استفاده می شود.

غذاهای فینگر فود از نظر ظاهری به چهاربخش تقسیم می شوند:

فینگر فود با سیخ چوبی: مواد غذایی ریزی مانند تکه هایی از میوه های فصل، تکه های خیار شور، گوجه گیلاسی و … با سیخ چوبی بهم متصل میشوند.

فینگر فود با نون تست: بین نان تست، موادی نظیر گوشت و سالاد الویه و … ریخته میشود.

فینگر فود لقمه ای: معمولا به شکل رول هایی هستند. مانند لقمه ای کوچک با همبرگر و یا نون و پنیر و سبزی

فینگر فود با تارت: در انواع تاترت ها، غذاهای مختلف ریخته میشود و بهراحتی مانند یک لقمه خورده میشود.

با آموزشگاه آشپزی همراه باشید تا در ادامه به معرفی و بررسی دستور پخت 10 مورد از غذاهای فینگر فود بپردازیم :

 

1ـ فینگر فود رولت ژامبون:

مواد لازم:

  • نان لواش: 2 الی 3 عدد
  • سس مایونز، ژامبون : به اندازه لازم
  • ذرت: نصف لیوان
  • خیار شور خورد شده: یک لیوان

طرز تهیه ی فینگر فود رولت ژامبون:

برای فینگر فود رولت ژامبون نیاز به دو الی سه عدد نان لواش داریم. نان لواش را پهن میکنیم و سس مایونز کمی بر کل سطح آن پخش می کنیم. و تکه های خیار شور را نیز به طور منظم بر نان پخش می کنیم و نصف ژامبون ها را روی نان میگذاریم. اکنون نان دوم را قرار می دهیم و سس مایونز بیستری را بر آن میریزیم. و ذرت را هم به آن اضافه میکنیم، سایر ژامبون ها را هم بر این لایه نان اضافه میکنیم.
شما میتوانید به دلخواه خودتان مواد دیگری مانند نخود سبز یا هویج آبپز رنده شده نیز اضافه کنید . این بستگی به ذائقه ی شما دارد. حالا باید نان ها را رول کنیم. با دقت اینکار را انجام داده به طوریکه در نهایت یک استوانه داشته باشیم. سپس با دقت رول را با برش های مساوی تقسیم می کنیم. برای اینکه این رول از هم باز نشود؛ میتوانید یک خلال دندان را در لقمه مانند عکس قرار دهید تا مانع باز شدن فینگر فود رولت ژامبون شما شود. برای تزئین نیز میتوانید بالای فینگر فود؛ گوجه گیلاسی بگذارید تا خوشمزه تر دیده شود.

فینگر فود رولت ژامبون
فینگر فود رولت ژامبون

2_فینگر فود کیک مرغ

مواد لازم برای کیک مرغ:

  • سینه مرغ: ۲ عدد
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • جعفری: نصف لیوان
  • پیازچه:  ۱ لیوان
  • گردو:۱ لیوان
  • خیارشور: نصف لیوان
  • پیاز:۱ عدد
  • سس مایونز:۱ لیوان
  • چوب دارچین: ۱ عدد
  • نان تست: ۱ بسته
  • ماست خامه ای: نصف لیوان
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه ی فینگر فود کیک مرغ:

به آب در حال جوش مرغ، پیاز، چوب دارچین را اضافه میکنیم و حدود نیم ساعت زمان میدهیم تا بپزد. سپس تخم مرغ ها را میگذاریم تا آبپز شوند و سبزیجات را در همین حین میشوریم و خرد میکنیم. سپس تخم مرغ را رنده کرده و به آن اضافه میکنیم. خیار شور های نگینی را هم به آن اضافه میکنیم. مرغ را اجازه میدهیم سرد شود و سپس آن را ریش ریش کرده و به مواد اضافه میکنیم. گردوهای خورد شده را نیز روی سایر مواد بریزید و اکنون آن هارا باهم کمی هم بزنید. در ظرفی دیگر، ماست خامه‌ای، سس مایونز و کمی نمک و فلفل سیاه را باهم کاملا هم میزنیم. و حالا سس را به کاسه ی اولیه اضافه میکینم و کاملا زیر و رو میکنیم تا همه ی مواد با هم مخلوط شوند.

اطراف نان تست را که رنگش فرق میکند و یا کمی سفت تر هستند، در کف ظرف سروتان قرار دهید و روی آن مواد مرغ را بریزید. سپس نان تست ها را رویش بچینید. به همین منوال تا جایی که میخواهید ادامه بدهید. کیک را 4 ساعت در یخچال قرار داده و آن را به اندازه و طرح های دلخواهتان برش دهید. برای تزئین نیز میتوانید از گوجه گیلاسی و یا مرغ های ریش ریش شده و یا کمی سیاهدانه و یا ذرت استفاده کنید.

فینگر فود کیک مرغ
فینگر فود کیک مرغ

3_فینگر فود قارچ شکم پر

برای تهیه ی این فینگر فود، پایه های قارچ را با احتیاط در بیاورید. و داخل آن را از مواد ماکارانی پر کنید. دقت کنید که این مواد نباید خیلی آبکی باشند. سپس روی آن یک تکه پنیر بپذارید. و آن را درون فر قرار دهید. این فینگر فود خوشمزه در مهمانی هایتان و جشن های تولد، میتواند طرفداران زیادی را به دلیل مزه ی خوبش داشته باشد.

فینگر فود قارچ شکم پر
فینگر فود قارچ شکم پر

4_بورک گوشت یک فینگر فود خوش طعم

مواد لازم برای تهیه ی بورک گوشت:

  • خمیر یوفکا
  • مواد ماکارانی

طرز تهیه بورک گوشت:
مواد ماکارانی را در خمیر یوفکا بپیچید و آن را سرخ کنید. به همین راحتی! برای متفاوت تر شدن طعم این فینگر فود میتوانید به مواد آن پنیر پیتزا و یا بادمجان هم بیافزایید.

بورک گوشت یک فینگر فود خوش طعم
بورک گوشت یک فینگر فود خوش طعم

5_جامبو شلز یک فینگر فود

ظاهر وسوسه انگیز جامبو شلز میتواند به میز غذای مهمانی شما، جلوه ای ویژه ببخشد. جانبو شلز نسبتا راحت آماده میشود. برای تهیه ی این فینگر فود باید گوشت چرخ کرده را همراه پیاز داغ و رب و فافل دلمه بپزید و ادویه های مورد نظر خود را مانند فلفل سیاه و نمک و آویشن را اضافه کنید. از قبل، پاستای جامبو شلز را آماده کنید و در آب جوش بریزید تا نرم شوند. سپس موادی که درست کردید در جامبو شلز ها بریزید. بعد از اینکه تمام جامبو شلز ها پر شد روی آن ها کمی پنیر میتوانید بریزید و در نهایت در فر قرار بدهید تا پنیر ها آب شوند.

جامبو شلز یک فینگرفود خوشمزه
جامبو شلز یک فینگرفود خوشمزه

 

مدرس :

استاد آریاراد موسوی

نوع آموزش :

حضوری

قیمت دوره :

12,300,000 تومان

مدرس :

استاد احمدی

نوع آموزش :

حضوری

قیمت دوره :

6,000,000 تومان

مدرس :

آموزشگاه شیرین بیان

نوع آموزش :

حضوری

قیمت دوره :

7,500,000 تومان

مدرس :

استاد اناری

نوع آموزش :

حضوری

قیمت دوره :

4,500,000 تومان

مدرس :

استاد شیرازی

نوع آموزش :

ویدیویی

قیمت دوره :

رایگان

مدرس :

استاد خانم رضایی

نوع آموزش :

ویدیویی

قیمت دوره :

رایگان

3 دیدگاه دربارهٔ «غذاهای فینگر فود»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

همه روزه از 9 صبح تا 9 شب ( حتی ایام تعطیل )